NOWA NAZWA OSIEDLA

Dodano: 2016-07-05, Autor: Administrator Systemu

 

W związku z ustawą dotyczącą między innymi zmiany nazw ulic i osiedli, musimy zastanowić się nad nową nazwą naszego osiedla. Jednocześnie informujemy, że samorządy mają obowiązek zmiany dawniej nadanych nazw, jeśli związane są one z osobami, wydarzeniami i datami, które będą zakazane według ustawy. Zgodnie z nią, jeśli samorząd nie zmieni w wyznaczonym czasie dawniej nadanej nazwy, wojewoda wyda w terminie trzech miesięcy zarządzenie zastępcze, po zasięgnięciu opinii IPN. W ustawie zapisano, że zmiana nazwy dokonana na podstawie ustawy nie będzie miała wpływu na ważność dokumentów zawierających nazwę dotychczasową. Oznacza to, że np. dowód osobisty, mimo zmiany nazwy ulicy, przy której mieszka osoba legitymująca się nim, będzie ważny, dopóki nie upłynie jego termin ważności. 
Zdecydowano też, że pisma oraz postępowania sądowe i administracyjne w sprawach dotyczących zmiany nazwy, dokonanej na mocy ustawy, w księgach wieczystych, rejestrach, ewidencjach i dokumentach urzędowych będą wolne od opłat. 
Chcielibyśmy aby mieszkańcy mieli bezpośredni wpływ na wybór nowej nazwy, w związku z tym prosimy o podawanie nazw które Waszym zdaniem będą najlepsze dla naszego osiedla. Rada Osiedla na posiedzeniu podejmie uchwałę i zgłosi do Urzędu Miasta nową nazwę. Prosimy o zgłaszanie propozycji  na stronie społecznościowej Os. ZWM na Facebooku.

W związku z ustawą dotyczącą między innymi zmiany nazw ulic i osiedli, musimy zastanowić się nad nową nazwą naszego osiedla. Jednocześnie informujemy, że samorządy mają obowiązek zmiany dawniej nadanych nazw, jeśli związane są one z osobami, wydarzeniami i datami, które będą zakazane według ustawy. Zgodnie z nią, jeśli samorząd nie zmieni w wyznaczonym czasie dawniej nadanej nazwy, wojewoda wyda w terminie trzech miesięcy zarządzenie zastępcze, po zasięgnięciu opinii IPN. W ustawie zapisano, że zmiana nazwy dokonana na podstawie ustawy nie będzie miała wpływu na ważność dokumentów zawierających nazwę dotychczasową. Oznacza to, że np. dowód osobisty, mimo zmiany nazwy ulicy, przy której mieszka osoba legitymująca się nim, będzie ważny, dopóki nie upłynie jego termin ważności. Zdecydowano też, że pisma oraz postępowania sądowe i administracyjne w sprawach dotyczących zmiany nazwy, dokonanej na mocy ustawy, w księgach wieczystych, rejestrach, ewidencjach i dokumentach urzędowych będą wolne od opłat. Chcielibyśmy aby mieszkańcy mieli bezpośredni wpływ na wybór nowej nazwy, w związku z tym prosimy o podawanie nazw które Waszym zdaniem będą najlepsze dla naszego osiedla. Rada Osiedla na posiedzeniu podejmie uchwałę i zgłosi do Urzędu Miasta nową nazwę. Prosimy o zgłaszanie propozycji na maila zwm@gminatrzebinia.pl lub na stronie społecznościowej Os. ZWM na Facebooku www.facebook.com/os.zwm.trzebinia .

Rada Osiedla prosi mieszkańców o aktywny udział.